Защо онлайн отзивите печелят толкова голямо доверие

Често чувате, че има отзиви в интернет за стоки, услуги и фирми, които са нагласени и измислени с цел да рекламират бранда или несправедливо да го очернят. Въпреки конспиративната теория за преднамерени действия в тази посока, хората продължават да търсят отзиви и да им се доверяват. Защо го правят?
Онлайн рецензиите имат силата на препоръка от приятел
Потребителите постоянно търсят клиентски отзиви в дигиталното пространство преди да вземат решение за покупка, така както разчитат на опита, споделен от приятел. Мнозина избягват компании с нисък рейтинг, а все повече хора се доверяват на бизнес, за който успеят да прочетат поне десетина рецензии. Една от причините е, че по този начин потребителите научават повече за бранда и конкретните продукти, без да губят време в продължително проучване и събиране на информация.
Друга важна причина е, че така успяват да формират собствено мнение. Ако търсят хотел за своята ваканция, примерно, те ще предпочетат да отседнат на място, за което са прочели достатъчно добри отзиви. Ако преобладава мнението, че обслужването е лошо, хигиената занемарена, а храната компромисна, със сигурност ще потърсят алтернативен вариант. Те се доверяват на прочетеното, вярвайки, че хората пишат, за да им помогнат – да ги насърчат или да ги предпазят.
Кои отзиви са полезни за един уеб сайт
Тези, които са автентични карат хората да им се доверят и да ги възприемат като лична препоръка от близък човек. Фалшивите имат обратен ефект и потребителите бързо се отдръпват от сайта. При изработка на сайт, помислете как да поощрите хората да оставят мнение и препоръки и изразявайте благодарност, когато получите положително ревю. Ако имате отрицателно, отговорете веднага по подходящ начин. Когато негативните отзиви са преднамерени и неистински, запазете спокойствие, това ще го усетят четящите и ще си направят съответните изводи във ваша полза.
Работете за своя имидж и имайте предвид, че потребителите обичат да четат подробности, а не само да виждат висок рейтинг, отчетен като брой звезди. Те търсят колкото се може повече отзиви и пренебрегват тези, които са оставени преди повече от три месеца. Старайте се на вашия сайт постоянно да има нови мнения, по възможност от доволни потребители
Напишете коментар