Какво е СРМ система и имам ли нужда от нея за развитието на компанията?

crm система

Какво е CRM (Customer Relationship Management)? Това е софтуерно решение за управление на отношенията с клиенти и вътрешно фирмена комуникация. CRM системата помага лесно да управлявате своите продажби, лични данни и да следите клиентските процеси така, че лесно да намирате нови клиенти и да поддържате интереса на вече редовните ви такива.

Крайната цел на системата е да изградите стабилни отношения с клиентите и да повишите печалбата на бизнеса ви.

Повечето потребители са на мнение, че CRM системата е подходяща само за търговки дружества, което е неправилно. Тази система не е само за продажба и маркетинг. Чрез системата можете да комуникирате с интеграция на платформа на канали, които ползвате към вашите клиенти като email, телефон, както и социални мрежи. По този начин информацията за клиентите ви ще бъде събрана на едно място, така че да можете лесно и бързо да я ползвате. Единната база данни помага за съхраняване на сведения за клиентите ви.

 

CRM системата има лесен интерфейс за работа, който се адаптира и отговаря на различни отдели и екипи във фирмата. Т.е. Можете да давате различни нива на достъп от системата според нуждите да потребителя. Като пример счетоводителят ви ще има достъп до фактурите и отчетите, които са му необходими за неговата работа, а няма да има достъп до комуникацията ви с клиенти и партньори. Така ще избегнете натрупване на менюта и бутони, които да се зареждат и затрудняват потребителя.

 

CRM системата може да си взаимодейства и с вашия кол център. Т.е. При постъпване на входящо обаждане освен информация за телефонен номер на екрана ще се отвори и информация за клиента и каква комуникация сте имали.

Чрез системата събирате и обработвате информацията на едно място. Лесно прехвърляте задачи за отделите, които могат да отговорят при възникнал проблем или нова задача. Можете да следите задачите на какъв етап на изпълнение са както и да се водят бележки по настъпили въпроси при изпълнението им.

Можете също така да създавате видео, с което да запознаете клиентите и персонала едновременно. До видеото, документа, договора и т.н. могат да имат достъп всички, които са в списъка или само определен отдел това зависи само от вас.

Чрез различни нива на достъп, определяте до кого може да достигне информацията.

В CRM системата събирате на едно място данни, договори, комуникация, проекти и всичко необходимо за развитието на фирмата както и за подобряване на маркетинга.

 

Напишете коментар