SEO на продуктови описания за онлайн магазин

Така нареченото SEO – оптимизация за търсачки, има ключово значение за това къде и по какъв начин ще се показват продуктите и услугите в търсене на потенциални клиенти. Когато поръчва изработка на онлайн магазин, всеки търговец трябва да е наясно как да позиционира стоката си и какви описания да постави.
Добрата оптимизация за търсачки е сложен процес и крие редица рискове. Когато става въпрос за писане на текст, трябва да е ясно, че той следва да бъде съобразен с начина на функциониране на търсачките, но същевременно трябва да бъде достатъчно интересен за читателя.
Как да накараме Google да показва нашия продукт
Съществуват стотици фактори, които постоянно се променят и оказват влияние върху класирането и борбата за челни позиции в Google – предпочитаното място за търсене от българските интернет потребители. Основните, свързани с текста, са:
Ключови думи
Продуктите си имат собствени ключови думи, които ги описват най-добре. Тях потребителите въвеждат в търсачката, когато издирват нещо. Щом клиент напише “риза, мъжка, лен, XL”, той търси ленена мъжка риза с размер XL. Тези ключови думи трябва да присъстват в продуктовото описание. Подходящите се извличат чрез предварително изследване с помощта на различни инструменти.
Заглавие
Заглавието, познато на копирайтърите като Н1, е изключително важно за търсачката. Основната ключова дума винаги трябва да присъства в него. В примера с ризата това е именно “риза”. Има значение колко е дълго заглавието. Хората, които професионално се занимават с писане, имат нужните инструменти за измерване, а останалите трябва да внимават да не надвишават 10 думи в заглавие. Едно заглавие може да е подходящо за настолен компютър, но на мобилно устройство да бъде оценено от търсачката като негативно, защото е твърде дълго.
Описание
В него се вмъкват всички предварително проучени ключови думи. Техническата терминология трябва да отстъпи пред разбираемата, достъпна и приятна за четене информация. Целта е продуктът да предизвика интерес и да накара клиента да го купи веднага. Използвайки отново примера с ризата, описанието следва да изброи какво отличава тази риза – технология на изработка, качества на материята, специални шевове, декоративни елементи и т.н.
Други важни фактори за SEO на продуктови описания са качествените изображения и цената, която трябва да бъде конкурентна – нито прекалено ниска, нито завишена.
Напишете коментар