Кои са ключовите въпроси при изработка на сайт

Кои са ключовите въпроси при изработка на сайт?
Ако има толкова динамична сфера, която непрекъснато се променя, развива и надгражда, това е уеб дизайнът. Разработчиците са в постоянно търсене на нови и усъвършенствани решения, които да направят клиентите конкурентноспособни, а потребителите щастливи от пълноценното изживяване. Екипът от специалисти, зает с изработката на сайт, трябва да разреши поредица от въпроси, като четири от тях са сред първите в списъка.
Минималистичен уеб дизайн.
Всички знаем максимата, че малкото е повече, но въпросът е колко малко да бъде то. Минималистичният дизайн има много предимства – ясна навигация, лесно достигане до стоки, услуги и информация за бранда, както и бързо зареждане на страниците. Всичко това е напълно възможно, след като бъдат премахнати ненужните елементи и от дизайна, и от цялото съдържание.
Минимализмът е алтернатива на претрупания вариант, като същевременно целта му е да направи максимално използваеми празните пространства. Сайтът трябва да бъде достатъчно атрактивен и полезен и да няма липсваща информация. Как най-добре да оползотворите празните пространства, ще знаете след като прецените какво точно искат потребителите.
Опростено меню за навигация
Когато един сайт е с много секции, добавянето на линк към всяка от тях е подходяща идея за десктоп версията. Изглежда добре на екрана на голям монитор. На таблет и мобилно устройство нещата са по-различни. За тях уместен вариант е т. нар. хамбургер меню. То не заема място, опростено е и хората са свикнали да го използват. Включва кратки заглавия на основните категории, като при нужда може да има и няколко подкатегории. Алтернатива на този начин е навигация в долната част на екрана, която се появява при скролване.
Използване на Pop-up прозорци
Колкото и да са дразнещи, имат своето предимство, когато става въпрос за постигане на конкретни маркетингови цели. Хубаво е да се използват премерено и на място. Подходящи са за показване на конкретна оферта или като призив към някакво действие – абонамент за седмичен или месечен бюлетин например. Изскачащите прозорци трябва да имат точно определено място на екрана, за да не скриват цялото съдържание и да не пречат на потребителите да виждат най-важното в сайта. По-приемлив вариант е те да се показват в долния десен ъгъл, вместо по средата на страницата. Където и да са поставени, бутонът им за затваряне трябва да бъде видим и лесен за натискане.
Изучаване на поведението на потребителите
Всеки проект за изработка на сайт е с фиксирани срок и бюджет. В рамките на договорените параметри, екипът на софтуерната компания трябва да намери оптималните решения за създаване на уникален продукт. Процесът включва участие и на самите потребители. Най-добре се постига чрез тестване на прототип с реални посетители. Така разработчиците добиват ясна представа за техните нагласи, имат възможност да направят важни корекции преди същинското програмиране и да спестят време и допълнителен финансов ресурс. Тезата, че клиентите не знаят какво искат и специалистите са тези, които да им го кажат, без да ги питат, не е ефективна. Хубаво е потребителското поведение да бъде добре проучено в среда, близка до реалната.
Концепцията за изграждане на уеб сайта трябва да е ясна на етап проект, много преди същинската работа и това са едни от най-важните въпроси.
Напишете коментар